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Leonard Novy is a political consultant and author.

Leonard Novy

Since 2011, Leonard has served as co-director of the Institute for Media and Communications Policy (IfM), a Cologne-based think tank providing research and advice on media policy, digitalization, journalism and political communication. In addition, he works as a strategy consultant, providing advice on public policy and political communication for public, private and third sector actors alike. Previously, he held positions at various think tanks and media organizations, including the Bertelsmann Stiftung, where he was responsible for two projects on the political economy of reform and executive governance.

Leonard studied at Humboldt Universität, Freie Universität Berlin and Cambridge University (2001-2006) where he worked on contemporary history, international relations, and – in his doctorate – EU politics. He was Visiting Scholar at Stiftung Wissenschaft und Politik and Fellow at Harvard University’s Department of Government (2004-2005). Since 2010 he has served as Senior Lecturer at Zeppelin University, Friedrichshafen (Department Communication & Cultural Management). In 2012 he was voted among Germany’s “40 Young Leaders under 40” by the business magazine CAPITAL.

A frequent conference moderator, public speaker and contributor to various media, Leonard has published extensively on issues pertaining to international politics, media and democracy. Recent publications include “Britain and Germany Imagining the Future of Europe. National Identity, Mass Media and the Public Sphere” (Palgrave Macmillan) and the co-edited volumes “Journalismus in der digitalen Moderne”, “Zwischen Macht und Ohnmacht. Facetten erfolgreicher Politik” and “Transparency and Funding of Public Service Media – Die deutsche Debatte im internationalen Kontext” (VS Verlag).

 

Leonard Novy ist Ko-Direktor des Instituts für Medien- und Kommunikationspolitik, eines Think Tanks zur theoretischen und empirischen Fundierung von Medien‐ und Kommunikationspolitik mit Sitz in Köln. Zudem berät er Politik, NGOs und Unternehmen in Fragen der Strategieentwicklung und öffentlichen Kommunikation.

Er studierte Geschichte und Politikwissenschaft an der Humboldt Universität, Freien Universität Berlin und der University of Cambridge (MPhil, PhD). 2004-05 war er Fellow am Departement of Government der Harvard University und Gastwissenschaftler der Stiftung Wissenschaft und Politik. Nach seiner Promotion im Bereich Internationale Politik an der University of Cambridge hatte er diverse Positionen in Stiftungswesen und Journalismus inne, u.a. bei der Bertelsmann Stiftung, wo er Projekte zu Strategie- und Steuerungsfähigkeit der Politik leitete.

Seit 2010 ist er Senior Lecturer an der Zeppelin Universität, Friedrichshafen (Department Communication & Cultural Management).  2012 wurde er vom Wirtschaftsmagazin CAPITAL zu einem der „40 Top-Nachwuchskräfte unter 40 Jahren“ gewählt.

Regelmäßige Vortrags- und Moderationstätigkeit. Zudem publiziert er zu den Themen internationale Politik, politische Kommunikation, Medien und Journalismus, u.a. als Herausgeber des Mehrautoren-Blogs CARTA. Zuletzt erschienen die Monografie „Imagining the Future of Europe. National Identity, Mass Media and the Public Sphere in the European Union“ (Palgrave Macmillan) sowie die von ihm mitherausgegeben Bände „Journalismus in der digitalen Moderne“, „Zwischen Macht und Ohnmacht – Facetten erfolgreicher Politik“ und „Transparency and Funding of Public Service Media – Die deutsche Debatte im internationalen Kontext“ (VS Verlag).